piątek, 24 czerwca 2011

Pyszne torty , słodkie chwile





W czerwcu moje dzieci mają urodziny.Starszy w tym roku szóste, a młodszy niebawem pierwsze.
Kilka zdjęć moich własnych wypieków z poprzednich lat, kiedy jeszcze nie miałam bloga. Torty robione na różne okazje w okresie letnim. Szkoda ,że nie wszystkie zostały uwiecznione na fotografii. Odkąd prowadzę bloga pstrykam profilaktycznie wszystko, co mi wpadnie w oko.














Torty na bazie biszkopta z bitą śmietaną  z owocami prosto z ogrodu.
 W tym roku eksperymentuję  z serkiem mascarpone. Nie podaję dokładnego przepisu, bo zwykle robię tak " na oko". Biszkopt piekę z dodatkiem octu. Jest niezawodny.Masę z serkiem robię zaś następująco - ubijam słodką śmietanę 30 % z odrobiną cukru i dodaję pod koniec ubijania ser mascarpone.Proporcje mniej więcej to 250 g serka na 500 ml śmietany. Do gotowej masy nie dodaję żadnych ulepszaczy w postaci Fixa Knorr itp. (fuj).
Do tego tortu dodałam mrożone czarne jagody. Wymieszałam je delikatnie za raz po wyjęciu z zamrażarki z przygotowaną masą śmietankowo- serową.Przy przekładaniu biszkoptów tą masą nie trzeba nasączać dodatkowo ciasta. Masa fajnie wiąże ciasto , które staje się wilgotne i miękkie.

  Na  przyjęciu urodzinowym  syna było dużo dzieci plus parę osób dorosłych.
 Oprócz tortu  upiekłam także ciasto czekoladowe z truskawkami i galaretką oraz babeczki - mufinki. Było dużo owoców, słodyczy  w postaci np. żelkowych gąsienic , a także obowiązkowo szampan Picolo i lody.
Zrobiłam dla dzieci kolorowe czapeczki z kartonów i bibułek oraz medale dla zwycięzców różnych konkursów. Dodatkowo kupiłam także, jako nagrody, kolorowe ołówki i małe notesiki.  Były także balony.
Było super. Dzieciaki bawiły się niemalże do upadłego.











To zaproszenie z zeszłego roku 







Biszkopt niezawodny



6 jaj
1 szklanka mąki pszennej 
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej 
1  szklanka  cukru kryształu
1 łyżka stołowa octu
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę, żółtka wymieszać z proszkiem do pieczenia i octem, a następnie dodać do piany z białek i dalej krótko ubijać. Na koniec dodać oba rodzaje mąki i delikatnie wymieszać. Piec w temp. ok 160 -170 stopni C.


Ostatnio odwiedziły mnie dwie koleżanki.Poczęstowałam je ciastem urodzinowym z poprzedniego dnia i upiekłam racuchy drożdżowe z jabłkami. Polecam je serdecznie , są łatwe i szybkie w przygotowaniu oraz bardzo smaczne . To moje ulubione placuszki.
Mniam ! Mniam !

Racuszki drożdżowe z jabłkami

Ok. 3 szklanki mąki ( zależy od gatunku mąki)
1 jajo
4 łyżki cukru
cukier waniliowy lub esencja waniliowa
1 szklanka mleka
5 dag świeżych drożdży
szczypta soli
4 średnie jabłka
spirytus 

Drożdże rozpuszczam z cukrami i ciepłym mlekiem , dodaję  jajo , mąkę, sól.
 Mieszam w misce .Jabłka obieram ze skórki i ścieram na tarce o największych oczkach 
i dodaję do ciasta. Naczynie z ciastem przykrywam ściereczką i zostawiam do wyrośnięcia na kilkanaście minut.Gdy ciasto wyrośnie mieszam je jeszcze raz i dodaję łyżkę spirytusu 
lub octu , aby olej podczas smażenia mniej się wchłaniał w ciasto.








 I jeszcze mój ostatni wypiek z wczoraj . Udało mi się ocalić jeden kawałeczek na jutro do porannej kawy:)
Owoce borówki lekko posmarowałam galaretką - ładnie błyszczą. A te zielone listki to melisa.






Grasz w jagody ?
Gram.
Masz jagody ?
Mam.


Na parapecie w kuchni kwitnie mi nieustannie begonia. Ma cudownie wiele kwiatów. Bardzo ją lubię.


Pozdrawiam już letnie !
Niebawem zapachnie maciejką....





7 komentarzy:

  1. droga pani toz to cos wspanialego take torty.sa najlepsze na swiecie.miam miam.slicznie przystrojone.szkoda ze ja na diecie .a dzisiaj ojciec i siostra maja imienin

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez na diecie, a slinka mi cieknie az do kolan :) Ale chyba najbardziej, to na te racuchy, ostatni raz jadlam je wieki temu u mojej babci... Cudne wypieki!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. pod wpływem takich postów nawet osoby na diecie miękną a co dopiero zwykli zjadacze-JESTEM GŁODNA!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale dobre i cudne rzeczy pokazalas..i jak tu schudnac..nie da sie po takich zdjeciach pozostalo tylko odwiedzic lodowke..ja juz po urlopie i niebawem napisze do Ciebie..wszystkiego najlepszego dla dzieciaczkow z okazji urodzin.)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hello,
    Thank you so much for your lovely comment.
    You live in the most beautiful inspiring countryside.
    Your cakes are works of art.x

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za miłe komentarze. Ja też jestem na odwiecznej diecie, od której robię ciągle takie wyjątki. Alicjo, dziękuję za życzenia, napiszę do Ciebie wkrótce -wiesz pewnie w jakiej sprawie. Pozdrawiam Was słoooodko :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń

Witam w moim świecie☺
Jestem ciekawa Twoich wrażeń.