wtorek, 1 maja 2012

Leśne bukieciki , pyszne kokoski i skarby z giełdy staroci

Na początek parę moich bukiecików. W roli głównej wścibski jelonek. Lubię wszelakie badylki w bukiecikach, nawet kwitnący szczypior może być ładną dekoracją. A tu barwinek, zawilce, krzaczki jagódek(zerwane przy często uczęszczanym miejscu, więc nikt by ich i tak nie jadł) oraz już opadająca czeremcha.





Przepyszne, mocno  kokosowe ciasteczka . Przepis pochodzi z zeszytu mojej  Babci.
 Kokoski smakują wyśmienicie(nie przesadzam) . Z żółtek można zrobić lody. Przepis na lody podam kiedy indziej.


 KOKOSKI


1/2 kg wiórek kokosowych
11 białek
700 gram cukru( daję mniej )
1/2 szklanki kaszy manny
2 łyżki stołowe mąki ziemniaczanej ( ewentualnie cały budyń)


Białka ubić z cukrem , dodać kokos, mąkę ziemniaczaną oraz kaszę manną.W oryginale mam zapisane, aby wszystko jeszcze podgrzać do gorąca. Ja  nie podgrzewam tylko od razu nakładam do papilotek i piekę w temp.ok. 160 stopni C.







Nadszedł w końcu czas na moje nowalijki.
Uwielbiam biały serek z duża ilością własnej  rzodkiewki, szczypiorku, sałaty oraz odrobiną naturalnego jogurtu.
Do tego razowy chlebek z masłem. Pycha !!!


Jakiś czas temu dostałam ten piękny obrus z gipiurą od mojej mamusi.




Z giełdy przywiozłam kilka okazów angielskiej porcelany.
Miseczka w poziomki lub też w truskawki- sama nie wiem  i puzderko na łakocie z poziomkami (Wedgwood).









Trafiły mi się także prawie za darmo te niebieskości. 
Filiżanki to Jager. Wzór cebulowy w dwóch stylach , inny na paterze, inny na  filiżankach, ale w sumie razem nieźle się łączą.
Były prawie za darmo i żal mi było ich nie wziąć. 










Na giełdzie trafił mi się świetny szklany klosz. Niestety w domu, wczoraj sama go stłukłam. Nie mogę sobie tego darować :(
Oprócz tego kupiłam także śliczny fotel dla lalek . Sesja zdjęciowa następnym razem.


Cudownym znaleziskiem okazały się dwie książki.
Pierwsza to Królestwo Bajek Ewy Szelburg-Zarembiny z ślicznymi ilustracjami (5 zł).













Najcenniejszym dla mnie znaleziskiem okazała się książka "Kolędowanie na Lubelszczyźnie". Za 10 zł.
Jestem bardzo szczęśliwa z tego zakupu. Egzemplarz ,jak nowy. 
Jest to praca zbiorowa wybitnych naukowców z UMCS, pod redakcją Jerzego Bartmińskiego(były mąż mojej polonistki) i Czesława Hernasa. Książka pełna cennych informacji, pięknych pieśni.Nieocenione źródło wiedzy o naszej regionalnej tradycji kolędowania. Do książki dołączono mapę, na której zaznaczono źródła (czyli osoby) od których pochodzą te informacje.Książka wydana w 1986 roku. Myślę, że w obecnych czasach nikomu , by się nie chciało stworzyć podobnego dzieła. Zresztą osób pamiętających i znających obrzędy ludowe jest co raz mniej. I tak nieubłaganie czas zaciera pamięć o minionych czasach.
A ja mam skarb:)
I cudna lekturę:)













Do miłego następnego razu :)

10 komentarzy:

  1. Ależ dzisiaj skarby nam pokazałaś :-) Książeczka z bajkami mi się jakoś kojarzy... Czyżbym kiedyś taką miała? Nie pamietam, a ilustracje mi dziwnie znane... Zainspirowałas mnie też jesli chodzi o jutrzejsze sniadanie :-DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za informacje, może kiedyś będę w Twoich stronach to na pewno odwiedzę te miejsca.Cudowne talerze w poziomki , już nie mogę się doczekać ich zapachu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zakupy, smaczne jedzonko i miła lektura- czegóż chcieć więcej? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe zakupy, prawdziwe skarby nabyłaś.
    Kokoski bardzo apetycznie wyglądają.
    Pewnie się niebawem na nie skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  5. ojoj ale cudenka te n iebieskosci to az w oczy kuja ;) na ksiazki to bym sie rzucila jak wilk .

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietne zakupy. wspaniale a ta porcelana z poziomkami ,,ach..szkoda ze mnie tam nie bylo a i ta ksiazkla z bajkami tez cos bardzo fajnego.Kusisz swietna salatka, tylko skad ja mam takie pysznosci wziac ..a no uroki wielkich miast..jemy same smieci..Pozdrawiam Beatko milo .)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale udane zakupy miała s. Niebieska porcelana boska ..

    OdpowiedzUsuń
  8. Porcelana jest cudna! ale Ci zazdroszczę , poziomki jak na mojej torbie ,chetnie bym ja przygarneła he he.

    OdpowiedzUsuń

Witam w moim świecie☺
Jestem ciekawa Twoich wrażeń.