środa, 10 kwietnia 2013

Ja zrobić chwosty do zasłon - tutorial





Zgodnie z obietnicą.
Instruktaż wsparty zdjęciami.

ETAP 1
Przygotuj:
1.klej "Magiczny" 
2. klej do klejenia na gorąco
3.ostry drut lub duży , długi gwóźdź 
4 świeczkę
5 nóż
6 bazę , na której powstanie chwost / tutaj odcięte części plastikowych butelek
7 nożyce 

                             

ETAP 2
Bazą chwostów będą butelki po Coca Coli, wybrałam je dlatego, ponieważ wykonane są z grubego plastiku, nie odkształcają się i nie deformują po zetknięciu z gorącym klejem.
Nacinamy nożem butelkę, a później dalej rozcinamy butelkę.
Odcięte , potrzebne elementy dokładnie wycieramy ściereczką w środku , aby usunąć pozostałości po napoju.





ETAP 3
Robimy otwór w korku.
W tym celu rozgrzewamy koniec druta nad świeczką i robimy otwór w korku.
Otwór powiększamy adekwatnie do grubości sznurka , na jakim będzie zawieszony nasz chwost.
Przy powiększaniu istniejącego otworu można pomóc sobie nożem.




ETAP 4
Wybieramy pasmanteryjne dodatki  do udekorowania naszego chwostu.

                           

ETAP 5
Mocujemy sznur do chwosta.
Przeciągamy sznur przez otwór zakrętki, zawiązujemy węzeł i dobrze zakręcamy korek .






ETAP 6
Zaczynamy zabawę z przyklejaniem.
Najtrudniej jest zacząć i  przykleić równo sznurek na korku.
W pierwszym chwoście , który robiłam sznurek przyklejałam klejem na gorąco i niestety powstały luźniejsze warstwy pomiędzy sznurkami.
Na tym etapie najlepszy jest klej Magiczny , idealnie łączy ze sobą sznurek i nie powstają żadne wolne miejsca. Jak widać na zdjęciach poniżej różnica w końcowym efekcie jest dość spora. O wiele ładniej wygląda chwost  drugi, czyli przyklejony klejem Magicznym.


ETAP 7 
Kleimy dalej i dekorujemy.
Po przyklejeniu sznurka możemy rozgrzać nasz pistolet do kleju i  resztę taśm przyklejać tym klejem.





A tak wyglądają gotowe chwosty:))




I jeszcze inne rodzaje:)
Bazę stanowiły korki po płynach(najlepszy kształt mają te po płynie do płukania Silan  ) oraz jedna butelka po oranżadzie(troszkę się odkształcała przy przyklejaniu klejem na gorąco).










Pozdrawiam :))




18 komentarzy:

  1. ...o rany jaki pomysł, zaskakujesz czasami nieprzeciętnie...dziekuję za komentarz i o adresik proszę, choć każde wykonane przeze mnie " coś" dla Ciebie nie pozbawi mnie kompleksów, serdecznie pozdrawiam :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pomysły i wydają się bardzo proste w wykonaniu:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne!!! Te niebieściuchne zachwyciły mnie, choć i zielony kolor uwielbiam. Cudnie to wyszło.
    Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne... Nigdy bym na to nie wpadła, że coca - cola jednak się na coś przydaje ;-)))
    Wszystkie zasłonki z mojego domu wyszły dawno temu... lubię światło duuuużo światła ale w innym wypadku pewnie chętnie skorzystałabym z kursiku
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zrobić mniejszy i zawiesić np. na drzwiach mebli :)

      Usuń
  5. Tutak wspaniały a pomysł godny szybkiego zrealizowania ;-)
    Dziękuję.
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł!!! Dziękuję, że się nim dzielisz- na pewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestes Beatko niesamowita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja wprawdzie przerobilam temat na styropianowych kulkach ale patent z butelkami jest the best!!!!
    Buziaki Zdolniacho:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, tak mi miło, że Ci się podobają. Bo mi Twoje z pięknymi haftami bardzo :))

      Usuń
  8. Super pomysł. Koniecznie muszę spróbować;-) jak się nie obrazisz.
    Całuski
    Dana

    OdpowiedzUsuń
  9. Och Dziewczyny, to ja dziękuję !!! Za te wszystkie miłe słowa:) Nie ukrywam, że miałam tremę, bo to mój pierwszy taki tutek.Chętnie zobaczę Wasze wersje, bo pewnie może być ich mnóstwo. Ja miałam tylko takie frędzle i sznurek. Jak się zaopatrzę w inne to na pewno jeszcze zrobię kilka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj, dzięki za miłe słówko. A ja właśnie zamówiłam chwosty, szkoda zawsze to lepiej zrobić sobie samemu. Myślę,że i tak spróbuję zrobić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bylam, poogladalam tutka i poszlam sobie zapominajac zostawic komentarza...wybacz , ale zwalila mnie choroba i to sa jej efekty..tutek super, latwy do wykonania..podoba mi sie i zapewne z niego skorzystam.Pozdrawiam i zmykam do lozka

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny tutorial.Chwosty śliczne,a i inne cudeńka spod Twojej ręki zachwycają.Zostaję na dłużej i zapraszam do mie.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Chwosty małże funkcjonalne to Bardzo pomysłowe i śliczne. U Ciebie tu wszystko ma styl i klasę - gratuluję talentu i pomysłowości!
    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny pomysł a wykonanie perfekcyjne.....

    OdpowiedzUsuń
  15. 29 yr old Programmer Analyst II Valery Cameli, hailing from Whistler enjoys watching movies like "Swarm, The" and Model building. Took a trip to St Mary's Cathedral and St Michael's Church at Hildesheim and drives a Ferrari 250 Testa Rossa. Kliknij po wiecej info

    OdpowiedzUsuń

Witam w moim świecie☺
Jestem ciekawa Twoich wrażeń.